Index Index>    Index biserici Biserici
Excursia
- 2001 -

Aici sunt prezentate pozele făcute în excursia noastră, luate fie cu intenţia de a surprinde "la lucru" ghizii noştri, fie pentru noi. Nu sunt prea multe de spus aici, probabil "albumul" acesta prezentând interes mai mult pentru noi sau cunoscuţi ai noştri. Pozele sunt puse aici neprelucrate şi cu texte însoţitoare scrise de mine. Aştept să vadă pagina şi ceilalţi şi să adauge fiecare ce doreşte sau eventual sa scot anumite cadre.

Început de excursie. Prima poză, luată după ce am ajuns pe drumurile de ţară (care ne-au şi însoţit multă vreme) undeva înspre Archita, probabil având Mureniul în dreapta

Luată la puţin timp după prima, actorul principal fiind tot şoferul nostru de raliu: Bogdan

Prin aceeaşi zonă, marcându-ne teritoriul..

În Archita, înainte să facem pozele, chiar lânga biserică, cu o halbă de bere Ciucaş în faţă (mai ieftină decât ne venea să credem)

Bogdan pozând mecanismul ceasului în turnul bisericii din Archita. O poza, consider eu, reuşită. Datorită blitz-ului declanşat de Cipi credeam că nu va ieşi poza, dar acum îmi pare bine că a facut-o

Aici suntem după ce am făcut pozele, împreună cu un prieten al nostru, Horea, tot din Sighişoara şi fost coleg de generală cu Bogdan. Întamplarea a făcut să-l vedem trecând pe strada într-o căruţă tocmai când ieşeam din incinta bisericii

Plecaţi din Archita, în drum spre Dârjiu

Fazanu, la bunicii Anei din Rupea

A doua zi, în interiorul bisericii din Caţa, împreună cu ghidul nostru, Muller Ekhaterina

În Homorod, împreună cu domnul Thome Johann, prezentându-ne biserica

În curtea bisericii din Fişer, împreună cu doamna Morgen

Un moment important al zilei: masa, luată pe un drum la ieşirea din Fişer către Sighişoara

Eu, pe acelaşi drum ducând spre o mănăstire al carei nume nu-l mai ţin minte

Ana în Buneşti: prima încercare de a intra în biserică - nereuşită datorită faptului că oamenii erau ocupaţi cu fânul

Cipi, încercând să vadă incinta interioară a bisericii din Buneşti

Dotz Gerthard, gazda noastră din Viscri, pe care-l vom vizita probabil încă într-o seară de vară pentru a reface cele 12 poziţii pierdute

O urmă de Bogdan şi o urmă de Ana în clopotniţa din Viscri

Cipi, în interiorul bisericii din Buneşti când deja trecuse de amiază

La ieşirea din biserică, la a doua încercare în Buneşti

Ajunşi în Criţ, am mers împreună cu o femeie din sat la cea care avea grijă de biserică, strigând-o apoi pe un nume cam greu inteligibil, din care-am prins "Trichină"

Poza în care se vede cât de cât un ursuleţ ce chinuia câinele de alături, la ferma din Criţ

A treia zi. Fazanu cu chitara lui Suzuki, dând glas "sentimentelor" ce le aveam după ce am descoperit la prima tentativă de plecare din Criţ că un film (incluzând "capodopera" de la Viscri) a fost ratat.. Fără chitări nu ştiu ce ne-am făcut în mica noastră excursie.. şi mai ales fără cântăreţi..

Ana, pe când ne pregăteam să plecăm din Criţ (de data asta pe bune)

Demoralizaţi, undeva prin Dacia

Tot în Dacia, împreună cu gazda noastra (pe care o ţineam de la treierat)

În Şoarş, Bogdan alături de ghid (al cărui nume nu-l ştiu până când Cipi n-o sa scrie partea a doua a textului său)

În Rodbav, într-o biserică aflată pe un deal într-o livada.. În primplan e omul care mie mi s-a părut a avea infăţişarea cea mai aproapiată de "sas adevărat" pe care am întâlnit-o în excursia noastră

Un gard pe care noi l-am găsit interesant, împrejmuind biserica din Cincu, una dintre cele mai mari hale gotice (a doua după Biertan)

Ghidul nostru din Cincu, împreună cu o grămadă de copii care-l însoţeau

A patra zi ne-am întors în Dealul Frumos după ce am petrecut noaptea în casa parohială (catolică) din Agnita. Am nimerit când oamenii ieşeau din biserică de la slujba de duminică

În fum, căutând (cu lumânarea) sursa unui incendiu provocat de un scurtcircuit în biserica de la Dealul Frumos. Au fost norocoşi şi am fost norocoşi nimerind chiar după slujbă când lumea plecase, pentru că altfel erau şanse ca incendiul să fie descoperit abia după ce lua amploare. Cu toate acestea nu ni s-a dat voie sa pozăm în interiorul bisericii (excepţie poza aceasta "neautorizată")

Pavajul de la intrarea în fortificaţia din Biertan

Sfârşit de excursie la Biertan: poză de obosit cu subsemnatul

Poza de obosită a Anei

Eu, pe post de "filtru de soare" în timp ce Bogdan pozează.. Probabil anul acesta şi următorii vom fi mai echipaţi

Fazanu, relaxat, luptând cu soarele prea puternic (şi Bogdan pozând a doua oara Biertan, după ce am voalat un film)

Poza de obosit a lui Bogdan

Încă o dată eu, încruntat din cine ştie ce motive.. probabil pentru că mi se făcea poză

Fazanu, obosit şi el, la capătul scărilor ce urcă în incinta interioară a bisericii

Tot în Biertan: Ana şi Bogdan

Fazanu, umblând desculţ (ca mai toată excursia) pe asfaltul încins din Birthalmen

Am ajuns în cele din urmă la capătul călătoriei. Aici suntem pe Breite lângă Sighişoara, acolo unde în curând probabil va fi Dracula Park

O poză de om într-adevăr obosit

Tot noi, după ce unii au dormit pentru a fi pregăţi să revină acasă

Odihna binemeritată

Neputând să dorm.. În câţiva ani va fi poză document: în spate se vede platoul Breite..

Sfârşit de Derby Trophy (ţigări "oficiale" alese de către cei trei fumători din grup)

Cam asta a fost.. Aşteptăm continuarea de anul acesta şi sperăm să reuşim mai mult decât până acum.